Du som handlar hos oss omfattas av Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.
Beställning
Beställ genom att lägga varor i kundvagn. Gå till kassan och fyll i namn och adress. Välj betalningsmetod och skicka beställningen. Via e-post får Ni en bekräftan på genomfört köp.
Minimiålder
Du måste vara 18 år eller äldre.
Skydd av personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss.
Vi försäkrar även att vi inte kommer att överlåta några personuppgifter till någon annan.
Tryckfel och produktbilder
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i alla delar av webbshopen. Notera även att bilderna aldrig kan återge en produkts verkliga utseende, färg eller storlek.
Vi har dock lagt ned mycket arbete på att bilderna ska vara så rättvisa som möjligt.
Priser
Alla priser i webbshopen är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
Betalning
Betalning sker i förskott, antingen med
- Swish
- Bankgiro
- Kontokort
1. Swish
Ingen extra avgift tillkommer.
När du har skickat din order, betala med Swish till 070 633 66 76, Per Sahlström.
Använd order-ID som betalningsreferens. Din order levereras med posten när vi mottagit din betalning.
2. Bankgiro
Ingen extra avgift tillkommer.
När du har skickat din order, sätter du in beloppet på vårt Bankgiro nr 5380-4522
Använd order-ID som betalningsreferens. Din order levereras med posten när vi mottagit din betalning.
3. Kontokort
Ingen extra avgift tillkommer.
Betalning sker enkelt och säkert via Stripe där du kan använda både betalkort som är anslutet till VISA eller MasterCard.
Orderbekräftelse
Vid beställning hos oss får du en automatisk orderbekräftelse skickad till den mailadress du angivit vid beställningen. Om något i den bekräftelsen skulle vara oklar eller inte stämma överens med den beställning du gjort, ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt och uppge ditt ordernr.
Frakt och leverans
Varorna levereras med PostNord.
Fraktkostnaden inom Sverige är 35 eller 59 kr.
Endast en frakt tas ut för en beställning, vilken bestäms av den vara som har högst fraktkostnad.
Vi levererar normalt inom 2 dagar. I annat fall kontaktar vi dig.
Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe i annat fall se ”Reklamationer” nedan.
Reklamationer
Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäckts. Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt avgift för frakt. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.
Har du frågor ang hur du går tillväga vid en reklamation så kontakta oss via e-post info@essyshantverk.se eller via telefon 070 633 66 76
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Returnerade varor ersätts fullt vid retur i oskadat skick i sin förpackning, exklusive returfraktkostnader. Återbetalning sker snarast, inom 5 dagar, efter retur av varan.
Har du frågor ang hur du går tillväga för att nyttja din ångerrätt kontakta oss via e-post info@essyshantverk.se eller via telefon 070 633 66 76
Bytesrätt
Du har 14 dagars bytesrätt som löper från den dag du mottog din beställning. Produkten som du ska byta måste returneras i oöppnat/ ursprungligt skick.
Byter du till en annan modell av samma produkt betalar du endast returfrakten. I annat fall tillkommer kostnaden för frakt som vid en ny beställning.
Har du frågor ang hur du går tillväga för att byta din produkt kontakta oss via e-post info@essyshantverk.se eller via telefon 070 633 66 76
Tvist
Vi strävar alltid att lösa eventuella problem i samförstånd med kunden. Men vid eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.